Interné predpisy
Interné predpisy, podľa ktorých hlavné mesto rozhoduje:
Pravidlá pre prípravu, schvaľovanie a vyhlasovanie všeobecne záväzných nariadení hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy v znení dodatku č. 1 zo dňa 30. 9. 2004
Mestské zastupiteľstvo hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy podľa § 11 ods. 4 písm. ch) zákona Slovenskej národnej rady č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v znení neskorších predpisov vydáva tieto pravidlá pre prípravu, schvaľovanie a vyhlasovanie všeobecne záväzných nariadení hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy:
§ 1
Úvodné ustanovenia
(1) Pravidlá pre prípravu, schvaľovanie a vyhlasovanie všeobecne záväzných nariadení hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy (ďalej len „pravidlá“) upravujú postup pri príprave, schvaľovaní a vyhlasovaní všeobecne záväzných nariadení hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy (ďalej len „nariadenie“) a ustanovujú základné legislatívnotechnické pokyny pre jednotnú legislatívnu techniku.
(2) Vo veciach územnej samosprávy môže hlavné mesto Slovenskej republiky Bratislava (ďalej len „hlavné mesto“) vydávať nariadenia. Také nariadenie nesmie byť v rozpore s Ústavou Slovenskej republiky, ústavnými zákonmi, zákonmi a medzinárodnými zmluvami, s ktorými vyslovila súhlas Národná rada Slovenskej republiky a ktoré boli ratifikované a vyhlásené spôsobom ustanoveným zákonom.
(3) Vo veciach, v ktorých hlavné mesto plní úlohy štátnej správy, môže vydávať nariadenie len na základe splnomocnenia zákonom a v jeho medziach. Také nariadenie nesmie byť v rozpore s Ústavou Slovenskej republiky, ústavnými zákonmi, medzinárodnými zmluvami, ktoré boli ratifikované a vyhlásené spôsobom ustanoveným zákonom, so zákonmi, s nariadeniami vlády, so všeobecne záväznými predpismi ministerstiev a ostatných ústredných orgánov štátnej správy.
§ 2
Spracovanie návrhu nariadenia
(1) Návrh nariadenia vypracúvajú
a) útvar Magistrátu hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy (oddelenie, samostatný referát, útvar mestského kontrolóra), do pôsobnosti ktorého patrí upravovaná problematika,
b) Mestská polícia hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy (ďalej len „mestská polícia“),
c) rozpočtová organizácia a príspevková organizácia zriadená hlavným mestom,
(ďalej len „spracovateľ“).
(2) Ak sa upravovaná problematika týka činnosti viacerých útvarov Magistrátu hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy (ďalej len „magistrát“), riaditeľ magistrátu určí gestorský útvar, pričom dotknuté útvary sa podieľajú na spracúvaní návrhu nariadenia spoločne.
(3) Spracovateľ zodpovedá za to, že návrh nariadenia vychádza z dôkladného oboznámenia sa so spracovávanou problematikou a zodpovedá za vecné riešenie navrhovanej úpravy.
(4) Spracovateľ je povinný navrhovanú úpravu náležito odôvodniť. Ak návrh obsahuje alternatívne riešenie, treba v dôvodovej správe uviesť výhody, prípadne nevýhody navrhovanej alternatívy. Súčasťou dôvodovej správy musí byť aj rozbor doterajšej úpravy s uvedením, čo sa z nej osvedčilo, prípadne neosvedčilo a z akých dôvodov.
(5) V zrušovacom ustanovení musia byť výslovne uvedené všetky nariadenia alebo ich časti, ktoré sa novou úpravou zrušujú.
(6) Ak je potrebné zrušiť nariadenie bez prijatia novej úpravy, zruší sa nariadením.
(7) Základné legislatívnotechnické pokyny tvorby nariadenia tvoria prílohu č. 1 týchto pravidiel.
Pripomienkové konanie
§ 3
(1) Ak je spracovateľom útvar magistrátu, zasiela návrh nariadenia na zaujatie stanoviska všetkým útvarom magistrátu. V sprievodnom liste sa uvedie meno a priezvisko zamestnanca, ktorý vec vybavuje.
(2) Spracovateľ určí podľa zložitosti a rozsahu navrhovanej úpravy primeranú lehotu na zaujatie stanoviska, spravidla 10 dní. Lehotu je potrebné určiť konkrétnym dátumom. Útvary magistrátu, ktorým bol návrh nariadenia zaslaný na zaujatie stanoviska, sú povinné svoje stanovisko zaslať spracovateľovi v určenej lehote.
(3) Stanovisko útvarov magistrátu obsahuje posúdenie návrhu nariadenia po stránke vecnej a právnej, stanovisko legislatívno-právneho oddelenia magistrátu obsahuje posúdenie návrhu nariadenia z hľadiska legislatívneho vyjadrenia. Pripomienky všeobecného a zásadného charakteru sa uvádzajú pred pripomienkami k jednotlivým ustanoveniam.
(4) Stanoviská, ktoré si spracovateľ neosvojil, je povinný prerokovať s tými útvarmi magistrátu, ktoré ich zaslali. Stanovisko, ktoré sa nepodarí zjednotiť, je potrebné prerokovať na úrovni riaditeľov príslušných sekcií magistrátu. Ak dôjde pri tomto prerokúvaní k podstatným zmenám v návrhu nariadenia, spracovateľ opätovne prerokuje tieto zmeny so zainteresovanými útvarmi magistrátu.
(5) V prípade, že sa rozdielne stanoviská nepodarí zjednotiť ani rokovaním na úrovni riaditeľov príslušných sekcií magistrátu, predloží ich spracovateľ so svojím stanoviskom riaditeľovi magistrátu na konečné rozhodnutie.
(6) Stanovisko útvaru, nezaradeného do sekcie, ktoré si spracovateľ neosvojil, predloží so svojím stanoviskom na rozhodnutie riaditeľovi magistrátu. To isté platí v prípade, že spracovateľom je útvar magistrátu nezaradený do sekcie.
§ 4
(1) Spracovateľ uvedený v § 2 ods. 1 písm. b) a c) zasiela návrh nariadenia legislatívno-právnemu oddeleniu, iným útvarom magistrátu, iba ak sa ich navrhovaná úprava týka. Na určenie lehoty na zaujatie stanoviska, formy a obsahu stanoviska platí rovnako § 3 ods. 2 a 3.
(2) Spracovateľ uvedený v § 2 ods. 1 písm. b) a c) prerokuje rozdielne stanoviská s útvarmi magistrátu, ktoré ich zaslali. Ak sa nepodarí zjednotiť rozdielne stanoviská, predloží ich spracovateľ so svojím stanoviskom na konečné rozhodnutie príslušnému námestníkovi primátora.
§ 5
(1) Primátor požiada starostu mestskej častí (ďalej len „starosta“) o zaujatie stanoviska miestneho zastupiteľstva k návrhu nariadenia. Ak starosta neoznámi primátorovi do jedného mesiaca odo dňa požiadania stanovisko miestneho zastupiteľstva, má sa za to, že miestne zastupiteľstvo nemá pripomienky.
(2) Pri vyhodnocovaní stanovísk predložených starostami spracovateľ odôvodní, ktoré pripomienky neakceptuje.
§ 6
Postup pri schvaľovaní nariadenia
(1) Návrh nariadenia spracovateľ predloží na posúdenie vecne príslušným komisiám Mestského zastupiteľstva hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy (ďalej len „komisia“). Vecne príslušné komisie a z nich jednu ako gestorskú komisiu určuje primátor.
(2) Po zapracovaní pripomienok vecne príslušných komisií, spracovateľ spolu s ich stanoviskami predloží návrh nariadenia na posúdenie legislatívno-právnej komisii.
(3) Návrh nariadenia posudzuje legislatívno-právna komisia predovšetkým z hľadiska jeho súladu s právnym poriadkom a medzinárodnými záväzkami Slovenskej republiky, smernicami (nariadeniami) Európskeho spoločenstva a Európskej únie, legislatívno-technickými pravidlami a vo väzbe na jazykovú a štylistickú správnosť. Legislatívno-právna komisia rokuje vždy za účasti spracovateľa (predkladateľa). Stanovisko k posudzovaným návrhom vyjadruje legislatívno-právna komisia formou odporúčania. Po zapracovaní pripomienok legislatívno-právnej komisie, spracovateľ zabezpečí
a) zverejnenie návrhu nariadenia jeho vyvesením na úradnej tabuli hlavného mesta a na internetovej stránke hlavného mesta, najmenej 24 dní pred rokovaním mestského zastupiteľstva o návrhu nariadenia; doklad o vyvesení návrhu nariadenia spracovateľ odovzdá po uplynutí doby vyvesenia organizačnému oddeleniu magistrátu,
b) predloženie návrhu nariadenia na rokovanie Mestskej rady hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy (ďalej len „mestská rada“).
(4) Dňom vyvesenia návrhu nariadenia začína plynúť desaťdňová lehota, počas ktorej môžu fyzické osoby a právnické osoby uplatniť pripomienku k návrhu nariadenia v písomnej forme, elektronicky alebo ústne do zápisnice na magistráte. Pripomienkou možno v určenej lehote navrhnúť nový text alebo odporučiť úpravu textu, a to doplnenie, zmenu, vypustenie alebo spresnenie pôvodného textu. Z pripomienky musí byť zrejmé, kto ju predkladá. Na pripomienky a ostatné podnety (názory, námety a odporúčania) nemusí spracovateľ nariadenia prihliadať, a to najmä vtedy, ak nie sú riadne zdôvodnené.
(5) V prípade živelnej pohromy, všeobecného ohrozenia, odstraňovania následkov živelnej pohromy, ak právny predpis, na základe ktorého sa nariadenie prijíma, nebol včas zverejnený v Zbierke zákonov alebo ak je potrebné zabrániť škodám na majetku, postup podľa odseku 3 písm. a) a odseku 4 sa nepoužije.
(6) Materiál, ktorým sa návrh nariadenia predkladá na rokovanie mestskej rady obsahuje krycí list, na ktorom je uvedený názov nariadenia, meno a priezvisko predkladateľa, zodpovedného a spracovateľa s ich vlastnoručnými podpismi, stanovisko legislatívno-právnej komisie, prípadne ďalších vecne príslušných komisií, meno, priezvisko a funkcia osôb prizvaných na rokovanie a obsah materiálu. Návrh uznesenia sa uvádza na samostatnom liste, v pravom hornom rohu sa uvedie číselný kód k návrhu uznesenia.
(7) Na rokovaní mestskej rady v úvodnom slove predkladateľ informuje o tom, či v desaťdňovej lehote na pripomienkovanie boli doručené pripomienky a stručne informuje o ich obsahu.
(8) Po rokovaní mestskej rady spracovateľ spolu s gestorskou komisiou písomne vyhodnotí pripomienky. Vyhodnotenie obsahuje stručný obsah pripomienky, údaje o tom, kto predložil pripomienku, ktorým pripomienkam sa vyhovelo alebo nevyhovelo a z akých dôvodov. Písomné vyhodnotenie pripomienok doručí spracovateľ organizačnému oddeleniu magistrátu spolu s kompletným materiálom návrhu nariadenia.
(9) Materiál, ktorým sa návrh nariadenia predkladá na rokovanie Mestského zastupiteľstva hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy (ďalej len „mestské zastupiteľstvo“) obsahuje krycí list, na ktorom je uvedený názov nariadenia, meno a priezvisko predkladateľa, zodpovedného a spracovateľa s ich vlastnoručnými podpismi, stanovisko legislatívno-právnej komisie, prípadne ďalších vecne príslušných komisií, stanovisko mestskej rady, obsah materiálu a vyhodnotenie pripomienok. Návrh uznesenia sa uvádza na samostatnom liste, v pravom hornom rohu sa uvedie číselný kód k návrhu uznesenia.
(10) Ak vyhodnotenie pripomienok spracovateľ nedoručí organizačnému oddeleniu magistrátu spolu s návrhom nariadenia, je povinný sám zabezpečiť doručenie oneskorene vyhodnotených pripomienok poslancom mestského zastupiteľstva v písomnej podobe najneskôr tri dni pred rokovaním mestského zastupiteľstva o návrhu nariadenia.
(11) Na prijatie nariadenia je potrebná trojpätinová väčšina hlasov prítomných poslancov mestského zastupiteľstva.
(12) Spracovateľ upraví návrh nariadenia podľa výsledkov rokovania mestského zastupiteľstva a predloží ho na podpis primátorovi v dvoch vyhotoveniach, jedno pre spracovateľa, jedno pre organizačné oddelenie magistrátu .
§ 7
Vyhlásenie nariadenia
(1) Nariadenie sa musí vyhlásiť. Vyhlásenie sa vykoná vyvesením na úradnej tabuli hlavného mesta s uvedením dňa vyvesenia, najmenej na 15 dní. Vyvesenie nariadenia na úradnej tabuli hlavného mesta je podmienkou jeho platnosti. Vyvesenie nariadenia spolu s dokladom potvrdzujúcim dobu vyvesenia (ďalej len „doklad“) zabezpečuje spracovateľ, ktorý po uplynutí doby vyvesenia doklad a originál nariadenia odovzdá organizačnému oddeleniu.
(2) Nariadenie nadobúda účinnosť pätnástym dňom od vyvesenia, ak v ňom nie je ustanovený neskorší začiatok účinnosti. V prípade živelnej pohromy alebo všeobecného ohrozenia, ak je to potrebné na odstraňovanie následkov živelnej pohromy alebo na zabránenie škodám na majetku, možno určiť skorší začiatok účinnosti nariadenia.
§ 8
Evidencia a rozosielanie nariadenia
(1) Nariadenie eviduje organizačné oddelenie magistrátu a rozosiela podľa rozdeľovníka, ktorý tvorí prílohu č. 2 týchto pravidiel. Potrebný počet kópií nariadenia určených na rozoslanie odovzdá spracovateľ organizačnému oddeleniu do troch pracovných dní po podpísaní nariadenia primátorom.
(2) Nariadenia musia byť každému prístupné na organizačnom oddelení magistrátu.
§ 9
O skrátení postupu pri príprave nariadenia rozhoduje primátor na základe odôvodneného návrhu spracovateľa.
§ 10
Na nariadenie, ktorým sa vyhlasuje záväzná časť územnoplánovacej dokumentácie podľa osobitného predpisu,1) sa nevzťahujú ustanovenia § 3 a § 5 ods. 1.
§ 11
Zrušujú sa pravidlá pre prípravu, schvaľovanie a vyhlasovanie všeobecne záväzných nariadení hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy, schválené uznesením mestského zastupiteľstva č. 174/1995 zo dňa 26. októbra 1995.
§ 12
Tieto pravidlá nadobúdajú účinnosť 15. mája 2001.
Dodatok č. 1 pravidiel nadobudol účinnosť 1. októbra 2004.
Ing. Andrej Ďurkovský
primátor
Tento sadzobník je neoddeliteľnou súčasťou rozhodnutia primátora hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy č. 1 / 2000 a stanovuje sadzby správnych poplatkov uplatňované hlavným mestom Slovenskej republiky Bratislavou v rámci rozpätia daného položkami 82 - 85 Sadzobníka správnych poplatkov zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov
1. Povolenie na zvláštne užívanie miestnych komunikácií I. alebo II. triedy - prenosné reklamné zariadenia na chodníkoch (stĺpy, ”A”- čka a pod.) - položka 82:
doba | do 7 dní | do 14 dní | do 30 dní | do 6 mes. | do 12 mes. |
suma | 1 000,- | 1 500,- | 3 000,- | 5 000,- | 8 000,- |
2. Povolenie na zvláštne užívanie miestnych komunikácií I. alebo II. triedy - reklamné zariadenia na zábradliach - položka 82:
doba | do 7 dní | do 14 dní | do 30 dní | do 6 mes. | do 12 mes. |
suma | 1 000,- | 1 500,- | 3 000,- | 4 500,- | 6 000,- |
3. Povolenie na zvláštne užívanie miestnych komunikácií I. alebo II. triedy - reklamné zariadenia na mostných objektoch - položka 82:
doba | do 30 dní | do 6 mes. | do 12 mes. | ||
suma | 3 000,- | 6 000,- | 9 000,- |
4. Povolenie na zvláštne užívanie miestnych komunikácií I. alebo II. triedy - plynom plnené reklamné zariadenia - položka 82:
doba | do 7 dní | do 14 dní | do 30 dní | do 6 mes. | do 12 mes. |
suma | 1 500,- | 3 000,- | 6 000,- | 9 000,- | 12 000,- |
5. Povolenie na zvláštne užívanie miestnych komunikácií I. alebo II. triedy - ostatné reklamné zariadenia - položka 82:
doba | do 30 dní | do 6 mes. | do 12 mes. | ||
suma | 3 000,- | 6 000,- | 9 000,- |
6. Povolenie na zvláštne užívanie miestnych komunikácií I. alebo II. triedy - orientačno-navigačné (reklamné) zariadenia - položka 82:
doba | 6 mes. | do 12 mes. | |||
suma | 3 000,- | 6 000,- |
7. Povolenie na zvláštne užívanie miestnych komunikácií I. alebo II. triedy - propagačno-komerčné podujatia - položka 82:
doba | do 2 h | do 24 h | do 2 dní | do 7 dní | do 14 dn |
suma | 1 500,- | 3 000,- | 4 500,- | 6 000,- | 9 000,- |
Pozn.:
do doby zvláštneho užívania sa počíta aj príprava podujatia na miestnej komunikácií
8. Povolenie na zvláštne užívanie miestnych komunikácií I. alebo II. triedy - vystavovanie a predaj tovaru pred obchodom - položka 82:
doba | do 7 dní | do 14 dní | do 30 dní | do 6 mes. | do 12 mes. |
suma | 1 000,- | 2 000,- | 3 000,- | 4 500,- | 6 000,- |
9. Povolenie na zvláštne užívanie miestnych komunikácií I. alebo II. triedy - informačné stánky záujmových združení a zhromaždenia - položka 82:
doba | do 24 h | do 48 h | do 7 dní | nad 7 dní | |
suma | 700,- | 1 000,- | 2 000,- | 3 000,- |
10. Povolenie na zvláštne užívanie miestnych komunikácií I. alebo II. triedy - nakrúcanie filmov, televíznych programov a podobne na verejnom priestranstve - položka 82:
doba | do 24 h | do 48 h | do 3 dní | do 7 dní | nad 7 dní |
suma | 3 000,- | 4 500,- | 6 000,- | 8 000,- | 10 000,- |
11. Povolenie na zvláštne užívanie miestnych komunikácií I. alebo II. triedy - prenosová technika (TV, R) - položka 82:
rozsah (m2) \ doba | do 24 h | do 48 h | do 3 dní | nad 3 dni | |
do 50 m2 | 1 500,- | 2 000,- | 3 000,- | 4 000,- | |
nad 50 m2 | 3 000,- | 4 000,- | 5 000,- | 6 000,- |
12. Povolenie na zvláštne užívanie miestnych komunikácií I. alebo II. triedy - stánkový a ambulantný predaj - položka 82:
doba | do 7 dní | do 30 dní | do 6 mes. | do 12 mes. | |
suma | 1 000,- | 3 500,- | 5 000,- | 6 000,- |
13. Povolenie na zvláštne užívanie miestnych komunikácií I. alebo II. triedy - letné terasy - položka 82:
doba | do 30 dní | do 2 mes. | do 3 mes. | do 7 mes. | |
suma | 3 000,- | 4 000,- | 5 000,- | 6 000,- |
14. Povolenie na zvláštne užívanie miestnych komunikácií I. alebo II. triedy - predaj pri cintoríne v Slávičom údolí - položka 82:
žiadateľ \ doba | do 7 dní | do 14 dní | do 30 dní | do 6 mes. | do 12 mes. |
fyzická osoba | 500,- | 1 000,- | 1 500,- | 2 000,- | 3 000,- |
právnická osoba, fyzická osoba oprávnená na podnikanie | 2 000,- | 3 000,- | 4 000,- | 6 000,- | 9 000,- |
15. Povolenie na zvláštne užívanie miestnych komunikácií I. alebo II. triedy - vjazd vozidiel na chodník - položka 82:
žiadateľ \ doba | do 24 h | do 7 dní | do 30 dní | do 6 mes. | do 12 mes. |
fyzická osoba | 300,- | 700,- | 2 000,- | --- | --- |
právnická osoba, fyzická osoba oprávnená na podnikanie | 500,- (700,-) | 1 000,- (1 500,-) | 3 000,- (4 000,-) | 4 500,- (6 000,-) | 6 000,- (9 000,-) |
Pozn.:
1. Sadzba poplatkov uvedená v zátvorkách sa použije pokiaľ je povolenie na zvláštne užívanie vydané ako prenosné bez uvedenia evidenčného čísla vozidla.
2. Pri povoleniach na vjazd vozidiel na chodník, ktorý je potrebný v súvislosti s dopravou tovaru pre stánkový alebo ambulantný predaj povolený iným rozhodnutím cestného správneho orgánu, uplatní sa správny poplatok vo výške 1 500,- Sk pri vydaní povolenia na dobu najviac 30 dní a poplatok vo výške 3 000,- Sk pri vydaní povolenia na dobu 31 dní až 12 mesiacov.
16. Povolenie na zvláštne užívanie miestnych komunikácií I. alebo II. triedy - rozkopávky - položka 82:
rozsah (m2) \ doba | do 14 dní | do 21 dní | do 30 dní | do 2 mes. | nad 2 mes |
0 - 10 | 2 000,- | 3 000,- | 4 000,- | --- | --- |
10 - 20 | 3 000,- | 4 000,- | 5 000,- | 6 000,- | --- |
20 - 30 | 4 000,- | 5 000,- | 6 000,- | 7 000,- | --- |
30 - 50 | 5 000,- | 6 000,- | 7 000,- | 8 000,- | 10 000,- |
> 50 | 6 000,- | 7 000,- | 8 000,- | 9 000,- | 12 000,- |
Pozn.:
pri rozkopávkach, ktorých povolenie žiadajú fyzické osoby na účely nesúvisiace s podnikaním alebo živnostenskou činnosťou možno v odôvodnených prípadoch (napr. žiadateľ je dôchodca) správne poplatky uvedené v tabuľke pre rozsah rozkopávok 0 - 20 m2 znížiť na polovicu.
17. Povolenie na zvláštne užívanie miestnych komunikácií I. alebo II. triedy - umiestnenie kontejnerov a pristavenie vozidla alebo strojného zariadenia na výkon stavebných prác - položka 82:
doba | do 3 h | do 3 h | do 3 h | do 7 dní | do 14 dní | do 30 dní | nad 30 dní |
suma | 300,- | 600,- | 1 000,- | 2 000,- | 3 000,- | 6 000,- | 9 000,- |
18. Povolenie na zvláštne užívanie miestnych komunikácií I. alebo II. triedy - lešenia a zariadenia stavenísk - položka 82:
doba | do 48 h | do 7 dní | do 30 dní | do 6 mes. | do 9 mes. | do 12 mes. | |
suma | 1 000,- | 2 000,- | 3 000,- | 6 000,- | 9 000,- | 12 000,- |
19. Povolenie na uzávierku alebo nariadenie obchádzky miestnych komunikácií I. alebo II. triedy - položka 83:
a) pre právnickú osobu:
doba | do 14 dní | do 30 dní | do 3 mes. | do 6 mes. | do 9 mes. | do 12 mes. | |
suma | 2 000,- | 3 000,- | 4 000,- | 5 000,- | 6 000,- | 8 000,- |
b) pre fyzickú osobu (na účely súvisiace s podnikateľskou alebo živnostenskou činnosťou):
doba | do 7 dní | do 14 dní | do 30 dní | do 3 mes. | do 6 mes. | do 9 mes. | do 12 mes. |
suma | 1 000,- | 1 500,- | 2 000,- | 3 000,- | 4 000,- | 6 000,- | 8 000,- |
c) pre fyzickú osobu (na účely nesúvisiace s podnikateľskou alebo živnostenskou činnosťou):
doba | do 7 dní | do 14 dní | do 30 dní | do 3 mes. | do 6 mes. | do 9 mes. | do 12 mes. |
suma | 500,- | 1 000,- | 1 500,- | 2 000,- | 4 000,- | 6 000,- | 8 000,- |
20. Povolenie na pripojenie účelovej komunikácie na miestnu komunikáciu I. alebo II. triedy - položka 84: 1 000,-
21. Povolenie na zriadenie vjazdu na miestnu komunikáciu I. alebo II. triedy - položka 85: 500,-
22. Povolenie výnimky zo zákazu činnosti v ochrannom pásme miestnych komunikácií I. alebo II. triedy - položka 85: 1 000,-
23. Povolenie výnimky na zriadenie úrovňového priecestia železnice s miestnou komunikáciou I. alebo II. triedy - položka 85: 2 000,-
24. Poplatok za povolenie na zvláštne užívanie miestnych komunikácií na prepravu nadmerne ťažkých alebo rozmerných predmetov a vozidiel alebo na prepravu, pri ktorej vozidlá prekračujú hmotnosť pripadajúcu na jednu nápravu nad mieru povolenú osobitným predpisom sa vypočíta podľa položky č. 80 Sadzobníka správnych poplatkov zákona NR SR
č. 145/1999 Z. z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov
Týmto sadzobníkom nie je dotknuté oprávnenie cestného správneho orgánu zvýšiť alebo znížiť, príp. odpustiť správny poplatok, tak ako mu toto vyplýva zo zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov.
Oprávnená osoba sa môže domáhať preskúmania rozhodnutia o odmietnutí žiadosti v súdnom konaní podľa § 244 a nasl. Občianskeho súdneho poriadku, podaním na Krajskom súde v Bratislave v lehote do dvoch mesiacov od doručenia rozhodnutia o odmietnutí žiadosti.
Smernica o verejnom obstarávaní hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy dopĺňa, upravuje a aplikuje pravidlá a postupy verejného obstarávania, ktoré nie sú uvedené v zákone, pri zadávaní podlimitných zákaziek, nadlimitných zákaziek a ostatných zákaziek v podmienkach hlavného mesta.
Cieľom kolektívnej zmluvy je udržať sociálny zmier, a preto zmluvné strany budú pri riešení vzájomných vzťahov prednostne používať prostriedky kolektívneho vyjednávania.
Zamestnanci bratislavskej samosprávy sa od začiatku novembra t.r. budú musieť v pracovnom živote riadiť pravidlami, ktoré definuje Etický kódex hlavného mesta. Kódex podpísal primátor Milan Ftáčnik a jeho cieľom je zabezpečiť čo najširšiu otvorenosť miestnej samosprávy vo vzťahu k verejnosti, stanovuje princípy správania sa pracovníkov magistrátu pri presadzovaní verejného záujmu, zvyšovaní dôvery obyvateľov k jednotlivým inštitúciám slovenskej metropoly.
Dokument vychádza z Protikorupčného minima schváleného poslancami mesta a pri jeho príprave sa Bratislava inšpirovala odporúčaniami neziskových organizácií, či skúsenosťami iných samospráv v Európe, na Slovensku. Kódex bol pripomienkovaný odbornými útvarmi mesta a taktiež zástupcami zamestnancov, odborármi. Jeho úplné znenie je zverejnené na webovej stránke samosprávy (www.bratislava.sk, časť Transparentné mesto).
Na základe Etického kódexu sa pracovník bratislavského magistrátu musí zdržať nielen v pracovnom, ale aj mimopracovnom čase konania, ktoré by znižovalo dôveryhodnosť mesta, pričom pri kontakte s verejnosťou dodržiava zásady slušného správania. Zamestnanec je povinný nahlásiť etickému kancelárovi situáciu, že nadobudol postavenie spoločníka, alebo konateľa v súkromnej obchodnej spoločnosti. Kódex zároveň počíta s tým, že ak úradník mesta získa od tretej strany dar, službu v hodnote viac ako 50 eur, musí to nahlásiť svojmu etickému komisárovi, ktorý vedie register darov. Vedúci zamestnanec od svojho podriadeného môže vyžadovať len také plnenie pracovných úloh, ktoré sú v súlade s jeho pracovnou náplňou, vnútornými smernicami mesta. V prípade, že dôjde k porušeniu pravidiel kódexu, zamestnanec bude riešený podľa Pracovného poriadku a môže byť s ním rozviazaný pracovný pomer.
1.
Štatút hlavného mesta SR Bratislavy
2.
Rokovací poriadok Mestského zastupiteľstva hlavného mesta SR Bratislavy
3.
Rokovací poriadok Mestskej rady hlavného mesta SR Bratislavy
4.
Štatúty mimorozpočtových fondov hlavného mesta SR Bratislavy:
4.1. Štatút fondu rozvoja bývania hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy
4.2. Štatút cestného fondu hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy
4.3. Štatút fondu statickej dopravy
5.
Zásady pre tvorbu a použitie rezervného fondu hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy
6.
Pravidlá pre prípravu, schvaľovanie a vyhlasovanie všeobecne záväzných nariadení hlavného mesta SR Bratislavy
7.
Zásady vybavovania sťažností v podmienkach samosprávy hlavného mesta SR Bratislavy
8.
Zásady kontrolnej činnosti v podmienkach samosprávy hlavného mesta SR Bratislavy
9.
Pravidlá obchodných verejných súťaží hlavného mesta SR Bratislavy
10.
Pravidlá o realizácii a sledovaní záväzkových vzťahov k nehnuteľnému majetku hlavného mesta SR Bratislavy
11.
Pravidlá postupu pri neúspešných predajoch a dlhodobých nájmoch nehnuteľností uskutočňovaných obchodnou verejnou súťažou alebo verejnou dražbou
12.
Dražobný poriadok hlavného mesta SR Bratislavy
13.
Zásady vybavovania petícií v podmienkach samosprávy hlavného mesta SR Bratislavy
14.
Zásady postupu pri udeľovaní súhlasu na užívanie časti bytu vo vlastníctve hlavného mesta SR Bratislavy na iné účely ako na bývanie
15.
Pracovný poriadok Magistrátu hlavného mesta SR Bratislavy
16.
Organizačný poriadok Magistrátu hlavného mesta SR Bratislavy
17.
Pravidlá odmeňovania poslancov mestského zastupiteľstva, primátora a občanov za ich prácu v komisiách MsZ
18.
Rozhodnutia primátora hlavného mesta SR Bratislavy
19.
Štatút udeľovania Čestného občianstva hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy a Ceny hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy